In Amerika is het t-shirtmerk ‚Just Add a Kid’ in opspraak geraakt vanwege een ongelukkig gekozen promotiestrategie. Een winkel combineerde een apenshirt met het hoofd van een donkergetint jongetje, dat meldde Daily Mail.
Één van de afnemers van het merk had het t-shirt met daarop het lichaam van een aap, die een banaan in zijn hand vasthoudt, gecombineerd met een hangertje met daarop het hoofd van een donkergetint jongetje.
De foto werd eerst opgepikt op twitter, werd daarna ook verspreid via Facebook en werd opgepikt door Amerikaanse media. De directeur-eigenaar van het merk heeft een verklaring afgegeven, waarin hij zegt dat het een groot misverstand was en zegt dat het niet de bedoeling was om het apenshirt op deze manier te vertonen.
„De foto’s van de hoofden op onze hangers worden los geleverd van de t-shirts. Onze afnemer heeft hier niet goed over nagedacht,” verklaart hij. Welke afnemer deze ongelukkige combinatie heeft gemaakt, wil hij niet vertellen. Just Add a Kid zal maatregelen nemen om dit niet meer te laten gebeuren.
De combinatie is inmiddels weggehaald. Of de combinatie een bewuste keuze van een winkelmedewerker was of het per ongeluk was, is niet duidelijk.
Op de hoogte blijven van meer nieuws? Like ons dan op Facebook.
Misleidende titel! Hoe kan je het nou in de tweede zin van je inleiding correct zeggen en in de titel verkeerd? Hebben jullie ook op de site van Just Add A Kid gekeken? Daar zie je van elk t-shirt een voorbeeldfoto met een blond meisje en een wit jochie. Ook bij dat apen-shirt. De strategie van Just Add A Kid om elk t-shirt in zowel light, medium en dark skintones te produceren zorgt er voor dat geen enkel kind uitgesloten hoeft te worden. Heel wat anders dan hier bij de drogisterij als ‘pleisters in huidskleur’ te vinden is…
Maar wacht, ze maken wel onderscheid tussen jongens en meisjes..: http://www.justaddakid.com/product-p/3679.htm