De Marokkaan. Het is een miljoenen business geworden. Het is het lichtpuntje in de eindeloze donkere tunnel van de crisis lijkt het wel. Helaas niet zo eenn goed exportproduct als we hadden gehoopt dat Wilders zou bereiken maar in Nederland levert het al meer dan voldoende op.
Bedrijven en organisaties kunnen miljoenen aan subsidies opstrijken onder het mom van ‘diversiteitsbeleid’ omdat er Marokkanen zijn in Nederland. Politici kunnen er spraakmakende debatten over voeren, TV kijken om hun kennis bij te houden en de straat opgaan om het van dichterbij te bezichtigen, om zo niet te hoeven nadenken over serieuze problemen waar ze toch niet uit kunnen komen en zo verdienen ze hun geld pratend, wandelend en kijkend, net niet slapend.
Subsidie
Gemeentes die aangeven Marokkanen als inwoners te hebben krijgen subsidie van de overheid. Puur om het feit dat er Marokkanen wonen. In drie jaar tijd is er zo een kleine 33 miljoen euro naar 22 gemeentes gegaan. Ze hebben gevochten om een groot stuk van de taart te krijgen.
Blanke Nederlanders hebben weer een baan als ‘Marokkanen experts’. Ze krijgen leuke klusjes waar ze mogen komen brabbelen over de Marokkanen. Maak van je hobby je werk zou ik zeggen.
Krantenkoppen
Kranten draaien hoge omzetten omdat ze in de krantenkoppen ”Marokkanen” verwerken. Dit zorgt voor hoge verkoopcijfers omdat wij tegenwoordig geilen op zulk nieuws. Daarom trekken de kranten ook meer adverteerders die meer willen betalen. Veel omzet door groot bereik noemen ze dat in target-taal. Tijd dat ze de Marokkanen gaan bedanken.
Praatprogramma’s gaan nergens anders meer over. In elk uitzending wordt er wel een beetje ‘Marokkaan’ verwerkt. Dat zorgt voor de nodige sensatie en dus meer kijkcijfers binnen een saai oude lullen praatjesmakers programma zoals Pauw & Witteman. Er wordt vrijwel altijd een Marokkaan uitgenodigd waar ze in een paar kleine minuten wat woorden op af kunnen vuren. Wij zijn dan bevredigd als kijker en kunnen weer heerlijk gaan slapen met een voldaan gevoel.
We mogen juichen
De Marokkanen-business houdt hier niet op. We kunnen meer. Denk aan t-shirts met een Marokkanen hoofd erop met gefronste wenkbrauwen en een leuke en spraakmakende tekst. Zo iets als “gezocht” of “raak me niet aan anders stuur ik hem op jou af”. Hoge verkoopcijfers gegarandeerd.
Ja, we kunnen langzaam uit de crisis klimmen dankzij de miljoenen business ‘De Marokkanen’. Het einde van de financiële donkere put lijkt in zicht. We mogen juichen.
Dit artikel is ook te lezen op The Post Online
Een interessant artikel, doch worden feiten/stellingen ietwat hyperbolisch weergegeven.
Het had wel iets minder bijtend gekund.